Simonsen Vogt Wiig

Simonsen Vogt Wiig er et ledende forretningsjuridisk advokatfirma med kontor i de største byene i Norge, samt i Singapore. Med over 180 advokater, bistår de alle bransjer og bygger varige relasjoner med klienter ved å kombinere inngående forretningsforståelse og juridisk spisskompetanse i rådgivningen.

Lokasjon: Oslo
Prosjekt: Konferanserom, Teams-rom, Møteromsbooking, LED-skjerm
Prosjektleder: Georg Tveit-Jørgensen
Industri: Juss

På Filipstad Brygge finner vi Simonsen Vogt Wiig sine nye kontorer. Stilrene, moderne og fremtidsrettede lokaler med utsikt over Oslofjorden.

Da SVW skulle flytte til nye lokaler valgte de å inngå en rammeavtale med 3C Technology, som skulle utvikle og levere løsninger tilpasset virksomhetens behov.

For Simonsen Vogt Wiig er det viktig å tilby kvalitet i alle ledd. Dette gjelder også for deres møteromsutstyr, for å sikre at advokatene kan stå rakryggede i møter og vite at utstyret fungerer når det gjelder. Viktige faktorer i dette prosjektet har vært at utstyret er av god kvalitet og enkelt i bruk, samt at det er mulig å avholde møter på alle plattformer som benyttes.

Samarbeidet startet med en grundig behovsanalyse, hvor 3C intervjuet ansatte fra organisasjonen med forskjellig eierskap til møteroms- og presentasjonsløsningene. Basert på disse funnene benyttet 3C sin metodikk til å matche virksomhetens behov og ønsker med våre egenutviklede konsepter. 

Løsning

SVW ønsket samme gode og intuitive brukeropplevelse i alle rom. Sammensetningen av utstyr er tilpasset de ulike romstørrelsene, slik at man ser og hører hverandre godt i alle møter. Det er viktig for SVW at AV-utstyret fungerer hver gang møterommene skal tas i bruk og at det er enkelt å starte møtet, samt presentere innhold.

Løsningene er Cisco-baserte med Teams om primær plattform, men de har også støtte for Zoom, Webex og Google Meet. Alle plattformer betjenes via et touchpanel på bordet. Møterommene er enkle å booke, og man kan velge å ta med f.eks. en Teams lenke hvis det er et hybrid møte.

En unik funksjon er at ansatte kan gå inn i rommet med et møte på mobiltelefonen og rommet vil spørre om møtet skal overføres til rommets utstyr. Det samme gjelder dersom man forlater rommet og ønsker å fortsette møtet på mobiltelefonen.

Skjermene i rommene viser et selvvalgt oppstartsbilde med blant annet informasjon om gjestenett og når skjermene ikke er i bruk, starter en bildevisning. Skjermene skrus automatisk av og på til bestemte tidspunkter.  

God oversikt
På utsiden av alle interne møterom er det montert møteromspaneler som viser om rommene er ledige eller i bruk. Ansatte kan booke møter direkte på panelet. Sensorer i rommet vil merke om rommet er i bruk og vise dette på panelet- selv om rommet ikke er booket i forkant (et såkalt “ad-hoc meeting”).

Onboarding
For å sikre en trygg og smidig overgang til nye møteromsløsninger, ble det avholdt onboarding-sesjoner for de ansatte. De har fått demonstrert hvordan løsningene fungerer i praksis og fått tilgang til nødvendig informasjon og veiledning, dersom behovet skulle melde seg.


Proaktivt vedlikehold

Kunden har en tekniker tilgjengelig på avtalte dager og tider, som kan ta imot spørsmål og samtidig gjøre forebyggende arbeid for å være i forkant av evt. problemer. Teknikeren vil sikre at brukerne av møterommene til enhver tid er fornøyde og at utstyret alltid virker.

Nøkkelen til suksess i prosjektet har vært godt samarbeid, involvering av ansatte for en god forståelse av behov og tett kommunikasjon med kunden hele veien. 

Flerbrukssone
I den sosiale sonen har 3C Technology levert en 165” LED-skjerm, takmikrofoner og høyttalere. Vi har valgt løsninger som legger til rette for gjennomføring av møter og live-streams med intelligent flerkameraløsning.

Skjermen er et tydelig blikkfang i rommet og fungerer som et dekorelement når den ikke tas i bruk til ulike samlinger for gjester og ansatte.

Vi takker Simonsen Vogt Wiig for tilliten, og ser frem til videre samarbeid.

Vi har valgt å samarbeide med 3CT fordi de hadde et uniformt og helhetlig konsept og samtidig fokus på sluttbrukeren.
— Peter van Dam, Chief Digital Officer

Kontakt oss for en uforpliktende prat om de gode audio- og videoløsningene.

Send oss en melding - en av våre rådgivere svarer deg raskt: