Lovisenberg Diakonale Sykehus

Kontraktsperiode: 2021 - løpende
Lokasjon: Drammen
Prosjekt: Konferanserom, Teams-rom, Møteromsbooking
Prosjektleder: Jan Erik Fjerdingstad
Industri: Ideell medlemsorganisasjon

Lovisenberg Diakonale Sykehus AS eies av de diakonale stiftelsene Diakonova og Diakonissehuset Lovisenberg, drives med et ideelt formål og har langsiktig avtale med Helse Sør-Øst RHF.

Sykehuset er lokalsykehus for flere bydeler i Oslo med ansvar for indremedisin og psykisk helsevern inkludert øyeblikkelig hjelp, og har også noen særskilte funksjoner som planlagt kirurgi, hospice og det nasjonale oralmedisinske kompetansesenteret TAKO.

Vårt samarbeid startet med to flotte nybygg på til sammen 18.000 m2. Sammen med ombygginger av eksisterende lokaler ga det en kapasitetsøkning på ca. 70 sykehussenger.  

I 2016 gjennomførte vi et prosjekt i bygg L og i 2018 i psykiatri-bygget, med utrustning av møterom, digital skilting, adgangssystem og operasjonsrom, samt ikke minst et avansert auditorium med komplett løsning innen lyd, lys, bilde samt streaming ut for fjernundervisning og videomøter og streaming inn fra operasjonssal. Hele løsningen betjenes enkelt fra stort panel i talerstol, støttepanel bak i rommet og også via PC, tablet etc gjennom et programmert web grensesnitt.

I 2022 ble det store auditoriet oppgradert til full hybrid løsning. I det ligger at man kan hente inn eksterne deltakere, dele ut til eksterne deltakere og inkludere lyd fra salen automatisk i videomøter og webinarer.

For brukeren er det ren automatikk med kamera mot talerstol som automatisk fokuserer på og følger den eller de som står foran i rommet og intelligente takmikrofoner som åpner for lyd når det stilles spørsmål fra salen.

Lovisenberg Diakonale Sykehus har også sammen med 3C jobbet frem en standard for alle sine typer møterom, lederkontorer og sosiale soner.

Det rulles stadig ut nye løsninger på tvers av alle lokasjonene som er tilknyttet sykehuset, og dette sørger for enkel og gjenkjennelig bruk og tilsvarende enkel drifting av løsningene.

Sykehuset benytter også PLAYipp informasjonssystem til både ekstern og intern informasjon. Kommunikasjonsavdelingen har full kontroll over hva som publiseres hvor og til hvilke tider, som som bidrar til økt flyt og effektivitet i organisasjonen.

Vi har fått levert møteromsløsninger fra 3C der alt fungerer automatisk uten at brukerne må tenke på teknologi.

Det viktigste kravet fra vår side var brukervennlighet og enkel drift.

Uansett fast PC eller laptop kommer nå alt opp av seg selv, og brukerne kan fokusere på innholdet i møtene.
— Åge Hestetreet, prosjektleder

Kontakt oss for en uforpliktende prat om de gode audio- og videoløsningene.

Send oss en melding - en av våre eksperter svarer deg raskt: