Brukerveiledning for skjerm
Skjermproblemer i møterom
Sjekk kabeltilkoblinger
Forsikre deg om at alle kabler til skjermen er riktig tilkoblet, inkludert strømkabel, videokabler og eventuelle eksterne enheter som datamaskiner eller ekstenderkit.
Strømtilkobling
Sørg for at skjermen har strøm og er slått på. Kontroller eventuelle indikatorer for strømstatus.
Kildevalg på skjermen
Se til at riktig kilde blir valgt ifølge visningskilden. Sjekk bak eller under skjermen for inngangskilder.
Omstart av Skjerm og Bildekilde
Hvis skjermen eller bildet ikke fungerer som forventet, prøv en omstart av både skjermen og den tilkoblede bildekilden. En omstart kan løse mange problemer.
Ekstenderkit
Hvis det er et ekstenderkit bak skjermen eller under bordet, ta strømmen på disse enhetene og vent i 10 sekunder. Dette kan bidra til å gjenopprette tilkoblingsproblemer.
Sjekk Display Settings i Windows (for Windows-brukere)
I Windows, gå til Innstillinger > Skjerm (Settings > Display). Sjekk om det vises to skjermer. Hvis du ser to skjermer, forsøk å duplisere eller utvide skrivebordet for å aktivere skjermen.
Visuelle Skader på Kabler eller Skjerm
Se over alle kabler nøye for synlige skader. Sjekk også om skjermen selv har fysiske skader. Skadde kabler eller skjermer kan måtte byttes.
Kontakt Support
Hvis problemet vedvarer, kontakt support for ytterligere hjelp.
Kablet tilkobling til laptop
Generelt er våre løsninger designet for å støtte tilkobling på to måter. I utgangspunktet fungerer alt utstyr i rommet når du bare kobler til USB.
Utstyret slår seg på, og du får bilde på skjerm, lyd i høyttalere og tilgang til mikrofoner og høyttalere direkte i egen laptop.
I noen tilfelle har vi også inkludert støtte for HDMI+USB der det er mange forskjellige brukere og/eller vi ikke har full kontroll over type laptop som brukes.
Med USB-C trenger du kun denne ene kabelen for full funksjonalitet.
I konseptene våre er det også mulig å få full funksjonalitet med kun denne kabelen.
Da må du imidlertid være sikker på å koble kabelen til en port på laptop merket “SS” for SuperSpeed.
Hvis du deler lyd og bilde ved å koble til HDMI må du også koble til USB-A kabelen for å få med kamera og mikrofoner.
Mikrofon, høyttalere og kamera
Alle produkter er sertifisert, og skal derfor komme opp automatisk som valgt enhet i Microsoft Teams, Zoom og Google Meet.
Dersom dette ikke skulle skje, eller du ønsker å sjekke, så åpner du enhetsinnstilinger i programmet.
SMALL/MEDIUM løsninger:
Lydenheter = Crestron-UC-Soundbar
Kamera = Huddly IQ
LARGE/XL løsninger:
Lydenheter = Biamp Devio / EX-UBT
Kamera = AVER CAM540
Justering av kamera
SMALL/MEDIUM løsninger:
Kamera har auto-framing, slik at det fokuserer på personene i rommet.
En app for manuell kontroll kan lastes ned HER
LARGE/XL løsninger:
Kamera har auto-framing, slik at det fokuserer på personene i rommet. Denne funksjonen kan slås av og på ved å holde inne avmerket knapp på bildet til venstre i 3 sek.
En app for manuell kontroll kan lastes ned HER
Fortsatt usikker?
Her kan du se en video som viser i mer detalj hvordan du sjekker og endrer innstillingene i Microsoft Teams.
Fremgangsmåten er den samme i andre løsninger som Zoom, Google Meet, Pexip m.fl, og enhetene du skal velge er de samme som beskrevet over.