Brukerveiledning for skjerm

Skjermproblemer i møterom

  1. Sjekk kabeltilkoblinger

    • Forsikre deg om at alle kabler til skjermen er riktig tilkoblet, inkludert strømkabel, videokabler og eventuelle eksterne enheter som datamaskiner eller ekstenderkit.

  2. Strømtilkobling

    • Sørg for at skjermen har strøm og er slått på. Kontroller eventuelle indikatorer for strømstatus.

  3. Kildevalg på skjermen

    • Se til at riktig kilde blir valgt ifølge visningskilden. Sjekk bak eller under skjermen for inngangskilder.

  4. Omstart av Skjerm og Bildekilde

    • Hvis skjermen eller bildet ikke fungerer som forventet, prøv en omstart av både skjermen og den tilkoblede bildekilden. En omstart kan løse mange problemer.

  5. Ekstenderkit

    • Hvis det er et ekstenderkit bak skjermen eller under bordet, ta strømmen på disse enhetene og vent i 10 sekunder. Dette kan bidra til å gjenopprette tilkoblingsproblemer.

  6. Sjekk Display Settings i Windows (for Windows-brukere)

    • I Windows, gå til Innstillinger > Skjerm (Settings > Display). Sjekk om det vises to skjermer. Hvis du ser to skjermer, forsøk å duplisere eller utvide skrivebordet for å aktivere skjermen.

  7. Visuelle Skader på Kabler eller Skjerm

    • Se over alle kabler nøye for synlige skader. Sjekk også om skjermen selv har fysiske skader. Skadde kabler eller skjermer kan måtte byttes.

  8. Kontakt Support

    • Hvis problemet vedvarer, kontakt support for ytterligere hjelp.

Kablet tilkobling til laptop

Generelt er våre løsninger designet for å støtte tilkobling på to måter. I utgangspunktet fungerer alt utstyr i rommet når du bare kobler til USB.
Utstyret slår seg på, og du får bilde på skjerm, lyd i høyttalere og tilgang til mikrofoner og høyttalere direkte i egen laptop.

I noen tilfelle har vi også inkludert støtte for HDMI+USB der det er mange forskjellige brukere og/eller vi ikke har full kontroll over type laptop som brukes.

USB-C kabel

USB-C kabel

Med USB-C trenger du kun denne ene kabelen for full funksjonalitet.

USB-A kabel

USB-A kabel

I konseptene våre er det også mulig å få full funksjonalitet med kun denne kabelen.

Da må du imidlertid være sikker på å koble kabelen til en port på laptop merket “SS” for SuperSpeed.

HDMI kabel

HDMI kabel

Hvis du deler lyd og bilde ved å koble til HDMI må du også koble til USB-A kabelen for å få med kamera og mikrofoner.

Enhetsinnstillinger i Teams

Enhetsinnstillinger i Teams

Mikrofon, høyttalere og kamera

Alle produkter er sertifisert, og skal derfor komme opp automatisk som valgt enhet i Microsoft Teams, Zoom og Google Meet.

Dersom dette ikke skulle skje, eller du ønsker å sjekke, så åpner du enhetsinnstilinger i programmet.

SMALL/MEDIUM løsninger:

Lydenheter = Crestron-UC-Soundbar
Kamera = Huddly IQ

LARGE/XL løsninger:

Lydenheter = Biamp Devio / EX-UBT
Kamera = AVER CAM540

Kamera fjernkontroll

Kamera fjernkontroll

Justering av kamera

SMALL/MEDIUM løsninger:

Kamera har auto-framing, slik at det fokuserer på personene i rommet.

En app for manuell kontroll kan lastes ned HER

LARGE/XL løsninger:

Kamera har auto-framing, slik at det fokuserer på personene i rommet. Denne funksjonen kan slås av og på ved å holde inne avmerket knapp på bildet til venstre i 3 sek.

En app for manuell kontroll kan lastes ned HER

Fortsatt usikker?

Her kan du se en video som viser i mer detalj hvordan du sjekker og endrer innstillingene i Microsoft Teams.

Fremgangsmåten er den samme i andre løsninger som Zoom, Google Meet, Pexip m.fl, og enhetene du skal velge er de samme som beskrevet over.