Har du full kontroll når arbeidsdagen skal tilbake på kontoret?

Er det en ledig pult med tilstrekkelig avstand til meg på kontoret i dag?

Har denne pulten blitt rengjort siden forrige bruker?

Hvor mange kan vi egentlig være i dette rommet?

Er det trygt å trykke på betjenings-skjermer og skap-låser?

Dette er spørsmål veldig mange stiller seg for tiden. Og for deg som er ansvarlig for at svaret på disse spørsmålene er ja, så finnes det nå en løsning for å ivareta og løse alle disse utfordringene.

RIO Companion er en løsning som gir alle brukere et enkelt brukergrensesnitt i en app eller nettside.

RIO Companion er en løsning som gir alle brukere et enkelt brukergrensesnitt i en app eller nettside.

RIO-artikkel-1.png

Enkel administrasjon av alle ressurser

Her får du opp en 3D tegning av lokalene, og du kan trykke og velge. Du kan zoome inn og ut og søke etter både kolleger og ressurser.

Ressursene, som f.eks. et kontor, et møterom eller et skap, booker du rett i appen.

For administrator er det gjort med et tastetrykk å angi hvilke ressurser som skal kunne bookes. Dermed kan man enkelt sørge for tilstrekkelig avstand mellom pulter og maks antall personer i møterom.

 
RIO-artikkel-2.png

Full oversikt med bookingpanel utenfor møterommene.

Med et bookingpanel utenfor møterommene kan du enkelt vise hvilke plasser som kan benyttes. Du kan også vise bevegelses-retning i rommene.

Og med en bevegelses-sensor i rommet, så kan man droppe å trykke på skjermen og heller la møtene bli automatisk bekreftet og gjerne også avsluttet.

 
RIO-artikkel-3.png

Når du har booket et rom eller en annen ressurs, så får du også en nøyaktig angivelse av hvor du skal.

Systemet støtter også å legge inn bevegelses-retninger, områder som er avsperret og håndrense-stasjoner.

Planlegg samhandling i bedriften

Nå som veldig mange jobber delvis hjemmefra, så er det en stor fordel å kunne planlegge samhandling bedre enn før. Derfor er det veldig mange som setter pris på å kunne søke etter kolleger. Det ligger ikke noe overvåking i dette. Men når du booker en pult, så vil et søk på navnet ditt vise hvilken pult du har booket. Du kan velge å sette på sensorer for tilstedeværelse på pulten, og da vil et søk vise om du er til stede på pulten eller ikke.

iStock-944101964.jpg

Jobbe sammen?
Book plass sammen.

Hvis jeg skal jobbe sammen med deg i morgen, så kan jeg søke etter deg. Deretter booker jeg en pult med de egenskapene jeg trenger i nærheten.

Automatisk renhold etter bruk

Enten du sjekker inn på pulten i appen eller automatisk med sensor, så kan systemet settes opp til å varsle renholds-personale når pulten blir ledig. Når pulten er rengjort, så blir den sjekket ut og er klar for ny booking. Og hvis ønskelig, så kan pultene utstyres med et lyssignal som også viser booking-status på en veldig visuell og forståelig måte i rommet.

Åpne skap direkte fra appen - redusere behovet for rengjøring

RIO Companion kan utvides i mange retninger. I det siste så har løsningen for åpning av skap direkte fra appen blitt veldig populær. Bedrifter med skap som bookes ved behov har virkelig sett nytten av dette, og man får effektiv bruk av skap, unngår paneler som mange tar på, og dermed reduseres også behovet for rengjøring.

RIO-artikkel-4.png

Full kontroll på bruk og utnyttelse av alle ressurser i bedriften

For bedriften gir RIO Companion også svært verdifulle data.

Med erfarings-basert data har du et svært godt utgangspunkt for å forstå bruken av arbeidsplassens ulike ressurser.

I et oversiktlig og grafisk lettfattelig system får du full kontroll på bruk og utnyttelse av arbeidsplasser, møterom, soner og andre definerbare ressurser. Dette inkluderer muligheten til å definere «heat maps» som indikerer hvor medarbeiderne har oppholdt seg mest, og om det er innen forsvarlige nivåer.

Hvis du synes det er interessant å se nærmere på hvordan RIO Companion kan sikre arbeidsflyten og overholdelse av smittevernsreglene i din bedrift, så er vi tilgjengelige for en uforpliktende prat eller videomøte. Ta kontakt her eller book et møte med oss her.

Forrige
Forrige

LEAN Communications forenklende digitalisering