Vipps

Vipps

VIPPS

Vipps logo
Historien om Vipps er egentlig som et lite eventyr. I løpet av seks måneder ble vi lastet ned én million ganger, og på tre år har vi blitt nær sagt allemannseie i Norge. Med 3 millioner brukere har Vipps blitt en naturlig del av nordmenns betalingshverdag. Vi har til og med blitt et verb, det er ganske moro egentlig.

Vi startet med vennebetaling og har siden den gang lansert betalingsløsninger for person til bedrift, netthandel, faktura og betaling i butikk. Om vi skal gi oss med det? Å nei du, på ingen måte.

Nylig fusjonerte vi med verdensledende aktører innenfor betaling- og identifiseringsteknologi, BankAxept og BankID og utvikler nå tjenester for norske og internasjonale brukere.

KONTRAKTSPERIODE

2019

KONTRAKTSVERDI

NOK 10,5 millioner

LOKASJON

Oslo

KONTAKTINFORMASJON

Oppgis på forespørsel

PROSJEKT

LED skjermer, Videokonferanse, Møterom, Greenroom, Fellesområder, Digital Skilting

PROSJEKTLEDER

Pål Sigvaldsen

INDUSTRI

Finans
VIPPS, BankAxept og BankID fusjonerte og flyttet i februar 2019 inn i nye lokaler i Diagonale i Bjørvika.

3C Technology ble valgt som partner og leverandør, primært på bakgrunn av bredden i våre erfaringer og referanser og at Vipps opplevde oss som en innovativ samarbeidspartner.

Med ansatte fordelt over 4 etasjer og fra 3 forskjellige kulturer, er det lagt mye arbeid i å lage særdeles sømløse løsninger. Cisco ble valgt som plattform, og deres Webex Teams samhandlingsplattform implementert i hele selskapet. Alle møterom og stillerom er utstyrt med Cisco Webex skjermer, som kjenner deg igjen når du kommer inn i rommet, og enkelt lar deg presentere trådløst og ha videomøter med interaktivitet fra begge sider.

I tillegg er det levert multi-roms lydløsning for hele 2. og 3. etg (inkludert to terrasser), med soneinndeling og mulighet for å spille musikk eller lyd fra presentasjoner der man ønsker.

I vrimleområdet i 2 etg og i salgsavdelingen i 6 etg er det satt opp 10 m2 LED skjermer, som gir en skikkelig wow-effekt, og som brukes til kommunikasjon både mot ansatte og gjester. Infoskjermer er også rullet ut, og markedsavdelingen har fått et svært fleksibelt system som administreres enkelt via web.

Et åpent presentasjonsområde i 3 etg ga oss en aldri så liten nøtt, med høyt atrium og glassflater over det hele. Her ble løsningen å designe en frittstående videovegg med 110 tommers skjerm og integrert lyd og Cisco videokonferanse. Denne trilles frem ved større presentasjoner, og står ellers som en imponerende informasjonsskjerm.

Vi har også laget et «green room» som brukes til podcast-produksjoner og andre foto- og videoopptak. Her er det enkelt å filme samtidig som man legger til fritt valgt bakgrunn og teksting i forgrunnen.

Og til slutt må vi nevne at vi for første gang har levert AV-løsninger på do. På tre «utedoer» har vi levert stående signage-skjermer som gir en fin utsikt til norsk natur, eller kanskje en elg ? Og det hele til tonene fra et godt integrert Sonos anlegg.

error: Content is protected !!